perjantai 6. toukokuuta 2011

Niin onnellinen, että surffailen ruohonkorsilla


Hoitokokouksessa lääkäri vihjaa, että mulla olisi rajatila persoonallisuushäiriö. Selittäisi ainakin ihmeelliset mielialanvaihtelut ja impulssiivisuuden. "Pääsen" kuulemma piakkoin päiväosastolle, vaikka vastustan ajatusta. En koe sairaalajaksoa enää tarpeelliseksi.

Matkustan bussilla isän luo espooseen, niinkuin joka toinen viikko perjantaisin on tapana. Ovella kaksi pientä poikaa juoksee tervehtimään iloisesti ja äitipuoli halaa hymyillen kuuluisaa tekohymyään. Vien tavarani alakertaan teurastamoon. Kutsutaan mun ja pikkusiskon huonetta teurastamoksi, koska se on niin kolkko. Seinät ja katto ovat valkoisesta tiilestä, eikä ikkunoitakaan ole kuin todella kapea kurkistusluukku katonrajassa. Toisaalta mielummin meillä on huone ylipäätään, kuin että jouduttaisiin nukkumaan viikonloppuisin retkisängyissä.


Jutellaan isän kanssa siitä rikosilmoituksesta, mun sunnuntaiyöllisestä lääkehimosta ja yleisestiottaen tulevaisuudesta. Isä sanoo arkipäiväisesti voivansa tukea taloudellisesti mun itsenäistymisprosessia = ei tarvitse erota kosmetologikoulusta, vaan voin jatkaa opiskeluja syksyllä! Olen varmaan puolen vuoden ajan panikoinut, että miten saan rahat riittämään kun muutan omilleni. Nimenomaan sen takia olen koittanut epätoivoisesti metsästää oppisopimuskoulutuspaikkaa ja stressannut mahdollisista töistä. Ihanan helpottava tunne. Tuntuu kuin palaset alkaisivat pikkuhiljaa loksahdella paikoilleen. Musta tulee vielä jotain suurta. Ei välttämättä suurta teidän mittakaavassa mutta kuitenkin. Mä olen tyytyväinen elämään.

Vyöhyketerapiassa virolainen nainen kehuu energian virtausta. Kaikki tukokset on poistettu ja ne ovatkin pysyneet hyvin loitolla. Olen kuulemma paljon pirteämmän ja positiivisemman oloinen kuin kolme kuukautta sitten. Olen samaa mieltä.


Mitään ihmeellistä ei ole ehtinyt tapahtua. Haluisin vain hehkuttaa sitä, miten voin taas jatkaa opiskeluja ja valmistua kuten muutkin normaalit ihmiset. Luulin etten enää pystyisi siihen.


Stefani Germanotta aka Lady Gaga

Gagalta tuli uusi musavideo Judas ja uuden levyn pitäisi ilmestyä piakkoin (ellei se ole jo ilmestynyt), joten pakko hehkuttaa sitäkin. 

Syyt, miksi avrvostan Gagaa

  • asenne ja provosointi
  • nainen on jo itsessään taideteos
  • kameleonttimaisuus
  • maskeeraukset
  • sanoitukset
  • koreografiat 
  • mahtavat puvut, erityisesti kengät
  • kova työskentely uransa eteen (ei mikään "isi omistaa puol maapalloa ja mä haluun julkkiksex")






"in school i was always overshadowed by the others and i was really bullied. today when i look out over the audience, i see lots of little versions of myself. and i see myself through them. it has become my life’s work and my ambition to work for them."








You have your entire life to birth yourself into becoming 
the ultimate potential vision that you see for you.

- Lady Gaga




























Ps. Vastailen huomenna kommentteihin. Tällä kertaa en muuten syö sanojani!

3 kommenttia:

  1. Asioilla on tapana järjestyä <3

    VastaaPoista
  2. Ihana kuulla että isäsi haluaa tukea sua, ja kuten milla sanoi, kyllä ne asiat järjestyy (varsinkin jos antaa niiden mennä omalla painollaan) :)

    VastaaPoista